Statystyka lokalnego rynku pracy - rok 2025

Print Drukuj
Sprawozdania o rynku pracy Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (symbol MRPiPS-01, MRPiT-01, MRiPS-01) zamieszczone na stronie internetowej są również dostępne w formie tradycyjnej (papierowej) w siedzibie Urzędu (ul. Słowackiego 2, Jarosław) w pokoju 208.

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Wniosek o przekazanie świadzcenia na rachunek płatniczy.docx

Print Drukuj

Podgląd niedostępny

Hmm... wygląda na to, że ten element nie ma podglądu, który możemy Ci pokazać.

Informacje o publikacji dokumentu


Wniosek o wykreślenie z rejestru bezrobotnego i poszukującego pracy (1).docx

Print Drukuj

Podgląd niedostępny

Hmm... wygląda na to, że ten element nie ma podglądu, który możemy Ci pokazać.

Informacje o publikacji dokumentu


Wniosek o wykreślenie z rejestru bezrobotnego i poszukującego pracy

Print Drukuj

Podgląd niedostępny

Hmm... wygląda na to, że ten element nie ma podglądu, który możemy Ci pokazać.

Informacje o publikacji dokumentu


Projekt „Aktywizacja zawodowa osób młodych bezrobotnych w wieku 18-29 lat, wsparcie rozwoju przedsiębiorczości"

Print Drukuj

Zestawienie logotypów, podkarpackie przestrzen otwarta, Rzeczypospolita Polska ..​​
 
Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie w partnerstwie z Powiatowymi Urzędami Pracy województwa podkarpackiego realizuje projekt pn. „Aktywizacja zawodowa osób młodych bezrobotnych w wieku 18-29 lat, wsparcie rozwoju przedsiębiorczości", w ramach Priorytetu 7 Kapitał ludzki gotowy do zmian, Działania 07.03 Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy/wsparcie rozwoju przedsiębiorczości programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) na lata 2021–2027.

Głównym celem przedsięwzięcia jest rozwój przedsiębiorczości wśród ludzi młodych w województwie podkarpackim poprzez udzielenie dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej.

Projekt adresowany jest do osób bezrobotnych w wieku 18-29 lat, zarejestrowanych w powiatowym urzędzie pracy, które zamieszkują województwo podkarpackie.

Podczas rekrutacji, preferowanymi grupami będą osoby zamieszkujące na obszarach objętych Programem Strategicznym Rozwoju Bieszczad, Programem dla Rozwoju Roztocza i Inicjatywą Czwórmiasto oraz zamieszkujące na obszarze miast średnich tracących funkcje społeczno-gospodarcze, tj.: Przemyśla, Sanoka, Jasła, Jarosławia, Mielca, Krosna, Dębicy, Niska, Stalowej Woli, Tarnobrzega oraz Przeworska.

Zaplanowane formy wsparcia to m.in.:

  • Przeprowadzenie identyfikacji potrzeb oraz opracowanie indywidualnego planu działania dla każdego uczestnika z uwzględnieniem posiadanych kompetencji oraz preferencji zawodowych predysponujących do prowadzenia działalności gospodarczej.
  • Ocena umiejętności cyfrowych oraz, w przypadku zaistnienia potrzeby, podniesienie poziomu tych kompetencji.
  • Szkolenie z zakresu zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej służące późniejszemu zarejestrowaniu i prowadzeniu działalności.
  • Przyznanie jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej.


Projekt jest realizowany w okresie od 01.10.2023 roku do 31.12.2029 roku.

Całkowita wartość projektu to kwota 153 577 952,00 złotych, z czego dofinansowanie Unii Europejskiej wynosi 129 900 452,00 złotych, a wkład własny 23 677 500,00 złotych.

Wkład własny Powiatowego Urzędu Pracy w Jarosławiu (Fundusz Pracy) - 1 073 528,00 zł.

KONTAKT

Informacje dotyczące projektu można uzyskać w biurze projektu: Powiatowy Urząd Pracy w Jarosławiu
ul. Słowackiego 2, 37-500 Jarosław, tel.: 16 734 11 11

 #FunduszeUE   #FunduszeEuropejskie   #fep

Informacje o publikacji dokumentu


zestawienie_FEP_ 21-27_poziom_RGB.jpg

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


MRPiPS01_08_25 — kopia (1).pdf

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


MRPiPS01_08_25 — kopia.pdf

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


123 (1).png

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Sprawozdanie MRPiPS01 - Lipiec 2025 r.

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


nieodpłatna pomoc płatna - klawisz

Print Drukuj

Nieodpłatna pomoc prawna - klawisz do linku

 

Informacje o publikacji dokumentu


npp_klawisz.jpg

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Nieodpłatna pomoc prawna, poradnictwo obywatelskie, mediacja oraz edukacja prawna w 2025 r.

Print Drukuj

Plakat z informacjami o nieodpłatnej pomocy prawnej

Stowarzyszenie Sursum Corda realizuje projekt powierzony przez powiat jarosławski, który obejmuje obszar nieodpłatnej pomocy prawnej, poradnictwa obywatelskiego oraz mediacji.
Celem tego projektu jest zapewnienie mieszkańcom równego dostępu do profesjonalnej pomocy prawnej, a także wsparcie w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami życiowymi i formalnymi. Pomoc jest świadczona przez prawników, doradców obywatelskich oraz mediatorów.

Jeśli szukasz pomocy lub wsparcia prawnego w trudnej sprawie lub  nie stać Cię na skorzystanie z usług kancelarii prawnej i nie masz się do kogo zwrócić o pomoc, zapraszamy do skorzystania z punktów nieodpłatnej pomocy prawnej i poradnictwa obywatelskiego na terenie powiatu jarosławskiego.

Znajdziesz tam profesjonalną i darmową pomoc radców prawnych, adwokatów, mediatorów oraz osób zajmujących się poradnictwem obywatelskim. Pomoc świadczona jest na podstawie ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 roku o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej.

Oprócz świadczenia indywidualnej, darmowej pomocy - prowadzimy także EDUKACJĘ PRAWNĄ, która zmierza do zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa.  Materiały są dostępne do pobrania na dedykowanej dla POWIATU JAROSŁAWSKIEGO podstronie projektowej.

Wśród darmowych materiałów edukacyjnych wyprodukowanych w II kwartale 2025 r. znajdą Państwo m.in.:

- E-BROSZURY PRAWNE, które w zwięzły sposób omawiają kluczowe zagadnienia dotyczące wypowiedzenia umowy najmu i eksmisji, zadłużenia i egzekucji komorniczej, praw konsumenta oraz odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży.

- PREZENTACJE MULTIMEDIALNE „POPRAWNIE, CZYLI JAK? PRAWA I OBOWIĄZKI NASTOLATKÓW”, które wyjaśniają zagadnienia prawne istotne dla młodych ludzi, tj. zarządzanie finansami, prawa w relacjach rówieśniczych, prawne aspekty używania substancji oraz prawo do prywatności w mediach
  społecznościowych

- FILMIK EDUKACYJNY „HEJT – STOP! PRAWO PO TWOJEJ STRONIE”, który w przystępny sposób przedstawia informacje i praktyczne wskazówki dotyczące radzenia sobie z problemem hejtu wśród młodzieży.

- PODCASTY PRAWNE „PRAWNICZA ROZGŁOŚNIA”, to seria podcastów, w której nasi prawnicy w kilku minutach omawiają kluczowe zagadnienia prawne, takie jak urlopy pracownicze, praca zdalna, zniszczenie mienia, obowiązki edukacyjne rodziców oraz opiekę naprzemienną nad dzieckiem.

ARTYKUŁY PRAWNE, które poruszają tematy takie jak: zmiany w 800+, e-doręczenia oraz inne ważne kwestie prawne.

 

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


jaroslawski-ulotkanpp2.jpg

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


jaroslawski-plakatnpp.jpg

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


npprawna.jpg

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Nabór nr 7.3/1/2025/PUP-JR - ZAKOŃCZONY

Print Drukuj

Na grafice logotypy:  Fudusze Europejskie, Rzeszypospolita Polska, Dofinansowane przez UE, Podkarpackie przestrzeń otwarta

Powiatowy Urząd Pracy w Jarosławiu ogłasza nabór nr 7.3/1/2025/PUP-JR do projektu pn. „Aktywizacja zawodowa osób młodych bezrobotnych w  wieku 18-29 lat, wsparcie rozwoju przedsiębiorczości” w ramach  Priorytetu 7 – Kapitał ludzki gotowy do zmian, Działania 07.03 Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy/wsparcie rozwoju przedsiębiorczości programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027.

Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej w podanym naborze będą udzielane w kwocie nie wyższej niż 6-krotność wysokości przeciętnego wynagrodzenia, tj. 53 773,70 zł.

Założona kwota alokacji na nabór wynosi: 537 737,00 zł

Nabór adresowany jest do osób bezrobotnych w wieku 18-29 lat, zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Jarosławiu.

Projekt jest realizowany w formule partnerskiej z Wojewódzkim Urzędem Pracy  w Rzeszowie.

Termin i miejsce składania dokumentów rekrutacyjnych:

Dokumenty rekrutacyjne przyjmowane będą w terminie od 03.09.2025 r. do 04.09.2025 r.:

  • w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Jarosławiu, przy ul. Słowackiego 2, 37-500 Jarosław, w godzinach 07.00-15.00,
  • za pomocą środków komunikacji elektronicznej (ePUAP, e‑Doręczenia) w przypadku posiadania przez Kandydata/tkę podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego (w przypadku dokumentów rekrutacyjnych złożonych za pomocą ww. środków komunikacji elektronicznej przepisy §4 ust. 1., 2. i 3. Regulaminu rekrutacji stosuje się odpowiednio – każdy z dokumentów powinien zostać oddzielnie podpisany, odzwierciedlenia (kopie) dokumentów winny zostać dodatkowo poświadczone za zgodność z oryginałem),
  • za pośrednictwem operatora pocztowego (za datę złożenia dokumentu uznaje się datę nadania w placówce pocztowej tj. datę stempla pocztowego).

Kontakt w sprawie naboru: tel. 16 734 11 11 wew. 236.

Prosimy o dokładne zapoznanie się z Regulaminem rekrutacji oraz pozostałymi dokumentami. 

Osoby bezrobotne chcące wziąć udział w projekcie powinny złożyć następujące dokumenty rekrutacyjne:

  1. Formularz rekrutacyjny do udziału w projekcie (Załącznik nr 1 do Regulaminu rekrutacji i udzielenia wsparcia w projekcie „Aktywizacja zawodowa osób młodych bezrobotnych w wieku 18-29 lat, wsparcie rozwoju przedsiębiorczości") wraz z załącznikiem:
  • Aktualne orzeczenie o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności (kopia) wydane przez uprawniony organ (dotyczy wyłącznie osób powołujących się dodatkowo na status osoby niepełnosprawnej, które wcześniej nie dostarczyły powyższego dokumentu do PUP Jarosław),
  1. Wniosek o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczejZałącznik Nr 2 do Regulaminu rekrutacji i udzielenia wsparcia w projekcie „Aktywizacja zawodowa osób młodych bezrobotnych w wieku 18-29 lat, wsparcie rozwoju przedsiębiorczości") wraz z załącznikami:

Obowiązkowe:

    • Szczegółowa specyfikacja zakupów – Załącznik Nr 1 do Wniosku,
    • Oświadczenie wnioskodawcy o otrzymaniu/nieotrzymaniu pomocy de minimis – Załącznik Nr 2 do Wniosku,
    • Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis – Załącznik Nr 3 do Wniosku,
    • Prawo jazdy (kserokopia) – w przypadku ubiegania się o sfinansowanie zakupu pojazdu lub zakupu reklamy na pojazd,
    • Dowód rejestracyjny pojazdu (kserokopia), którego wnioskodawca jest jedynym właścicielem – w przypadku ubiegania się o zakup reklamy na pojazd,
    • W przypadku korzystania z pomocy de minimis – oświadczenie lub zaświadczenie o uzyskanej pomocy w ciągu minionych trzech lat.

Dodatkowe:

    • Certyfikaty, świadectwa pracy, zaświadczenia o posiadanych szkoleniach, kursach, (kserokopie) itd., które wskazują na znajomość planowanej działalności gospodarczej,
    • Zaświadczenia o posiadanych uprawnieniach (kserokopie) - jeżeli są one niezbędne do prowadzenia planowanej działalności (np. badania wysokościowe),
    • W przypadku posiadania - oświadczenia o współpracy, listy intencyjne itp. dotyczące przyszłych kontrahentów,
    • Wizualizacje wykonanych prac/zdjęcia, przykłady prac.
Uwaga: Kopie wszelkich przedkładanych dokumentów mają  być potwierdzone za zgodność z oryginałem oraz opatrzone datą i własnoręcznym podpisem Kandydata/tki.
Oryginały dokumentów złożone w naborze nie będą zwracane.

 

 

 

Regulamin rekrutacji i udzielania wsparcia

Dokumenty rekrutacyjne:

Zał. Nr 1 do Regulaminu Formularz rekrutacyjny do udziału w projekcie

Zał. Nr 2 do Regulaminu Wniosek o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej

Zał. Nr 1 do Wniosku Szczegółowa specyfikacja zakupów

Zał. Nr 2 do Wniosku Oświadczenie Kandydata/ki o otrzymaniu pomocy de minimis

Zał. Nr 3 do Wniosku Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis

Pozostała dokumentacja projektowa:

Zał. Nr 3 do Regulaminu Karta oceny formalnej formularza rekrutacyjnego do udziału w projekcie oraz Wniosku o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej

Zał. Nr 4 do Regulaminu Karta oceny formalnej formularza rekrutacyjnego do udziału w projekcie oraz Wniosku o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej po dokonaniu poprawy/uzupełnień dokumentów rekrutacyjnych

Zał. Nr 5 do Regulaminu Karta oceny merytorycznej wniosku o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej

Zał. Nr 6 do Regulaminu Deklaracja uczestnictwa w projekcie

Zał. Nr 7 do Regulaminu Karta oceny doradcy zawodowego

Umowa uczestnictwa we wsparciu szkoleniowym

Wniosek o zwrot kosztów dojazdu

Umowa w sprawie przyznania środków na podjęcie działalności gospodarczej

Zał. Nr 1 do Umowy Szczegółowa specyfikacja zakupów

Zał. Nr 2 do Umowy Rozliczenie otrzymanych środków na podjęcie działalności gospodarczej

Zał. Nr 3 do Umowy Szczegółowe rozliczenie wydatków w ramach przyznanych środków

Zał. Nr 4 do Umowy Oświadczenie o kwalifikowalności podatku od towarów i usług (VAT)

Zał. Nr 5 do Umowy Rozliczenie końcowe.

 

Informacje o publikacji dokumentu


Statystyka jarosławskiego rynku pracy

Print Drukuj

Podstawowe informacje statystyczne - stan na 31.08.2025 r.

Liczba bezrobotnych - 4552, w tym 2331 kobiet.
Liczba bezrobotnych z prawem do zasiłku - 761, w tym 398 kobiet.
Liczba zgłoszonych miejsc pracy i miejsc aktywizacji zawodowej w sierpniu 2025 r. - 104.


Więcej informacji statystycznych znajduje się w zakładce Statystyka lokalnego rynku pracy, w której zamieszczone są:

1. Sprawozdania miesięczne MRPiPS-01, MRPiT-01 za 2021 r.,  MRiPS-01 za 2022 r. i 2023 r., MRPiPS-01 za 2024 r. oraz MRPiPS-01 za 2025 r. zazawierające dane o:

  • strukturze i bilansie bezrobotnych
  • aktywnych formach przeciwdziałania bezrobociu   
  • poszukujących pracy, osobach uprawnionych do dodatku aktywizacyjnego, cudzoziemcach
  • wolnych miejscach pracy i miejscach aktywizacji zawodowej
  • zwolnieniach grupowych i zwolnieniach monitorowanych
  • strukturze bezrobotnych oraz poszukujących pracy według czasu pozostawania bez pracy, wieku, wykształcenia i stażu pracy

2 .Sprawozdania miesięczne MRPiPS-01 (MPiPS-01) za lata 2010-2020 zawierające dane o:

  • strukturze i bilansie bezrobotnych
  • aktywnych formach przeciwdziałania bezrobociu
  • poszukujących pracy
  • pośrednictwie pracy i wybranych formach aktywizacji
  • zwolnieniach grupowych i zwolnieniach monitorowanych

3. Sprawozdania kwartalne Załącznik 1 do Sprawozdania MRPiPS-01 (MPiPS-01) za lata 2010-2020 zawierające dane o:

  • bezrobotnych oraz poszukujących pracy według czasu pozostawania bez pracy, wieku, poziomu wykształcenia i stażu pracy

Ponadto Powiatowy Urząd Pracy w Jarosławiu gromadzi od 2021 roku dane statystyczne w następujących sprawozdaniach:

  1. Załącznik 1 do sprawozdania MRiPS-01 (MRPiT-01) "Bezrobotni oraz wolne miejsca pracy i miejsca aktywizacji zawodowej według zawodów i specjalności"
  2. Załącznik 2 do sprawozdania MRiPS-01 (MRPiT-01) "Poradnictwo zawodowe, szkolenie bezrobotnych i poszukujących pracy, staż i przygotowanie zawodowe dorosłych, kształcenie ustawiczne"
  3. Załącznik 3 do sprawozdania MRiPS-01 (MRPiT-01) "Bezrobotni według gmin"
  4. Załącznik 4 do sprawozdania MRiPS-01 (MRPiT-01) "Umowy z agencjami zatrudnienia, programy specjalne, programy regionalne, Programy Aktywizacja i Integracja, zlecenia działań aktywizacyjnych"

oraz dane statystyczne za lata 2010-2020 w następujących sprawozdaniach:

  1. Załącznik 2 do sprawozdania MRPiPS-01 (MPiPS-01) "Bezrobotni według rodzaju działalności ostatniego miejsca pracy, poszukujący pracy oraz wolne miejsca pracy miejsca aktywizacji zawodowej"
  2. Załącznik 3 do sprawozdania MRPiPS-01 (MPiPS-01) "Bezrobotni oraz wolne miejsca pracy i miejsca aktywizacji zawodowej według zawodów i specjalności"
  3. Załącznik 4 do sprawozdania MRPiPS-01 (MPiPS-01) "Poradnictwo zawodowe, szkolenie bezrobotnych i poszukujących pracy, staż i przygotowanie zawodowe dorosłych, kształcenie ustawiczne"
  4. Załącznik 5 do sprawozdania MRPiPS-01 (MPiPS-01) "Bezrobotni oraz poszukujący pracy zamieszkali na wsi według czasu pozostawania bez pracy, wieku, poziomu wykształcenia i stażu pracy"
  5. Załącznik 6 do sprawozdania MRPiPS-01 (MPiPS-01) "Formy wsparcia klientów urzędów pracy"
  6. Załącznik 7 do sprawozdania MRPiPS-01 (MPiPS-01) "Bezrobotni według gmin"
  7. Załącznik 8 do sprawozdania MRPiPS-01 (MPiPS-01) "Umowy z agencjami zatrudnienia, programy specjalne, programy regionalne, Programy Aktywizacja i Integracja, zlecenia działań aktywizacyjnych"
  8. MRPiPS-07 (MPiPS-07) "Sprawozdanie o osobach niepełnosprawnych bezrobotnych i poszukujących pracy niepozostających w zatrudnieniu".

Kontakt dotyczący sprawozdań:
Justyna Podolak
tel. 16 734 11 11 wew. 277

Informacje o publikacji dokumentu


Sprawozdanie MRPiPS01 - Sierpień 2025 r.

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu